سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

یکی از مهمترین موارد استفاده از گوگل، تغییر الگوریتم گوگل به سایر موتورهای جستجو است که سایت ها را به بهبود و سازگاری با مخاطب ترغیب می کنند. البته باید گفت، گوگل بیشتر سایت‌هایی را که به لحاظ بهینه‌سازی وضعیت بهتر و سازگارتری با مخاطب دارد، در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌دهد اما در موتورجستجوی بینگ اولویت با سایت‌هایی است که محبوب‌تر هستند. تصور کنید برای بهبود سرعت سایت، تصمیم می‌گیرید که حجم فایل‌های بصری را تا حد امکان کاهش دهید. در یک تعریف کلی تمامی اقداماتی که برای بهبود کیفیت محتوا در یک صفحه از سایت انجام می‌دهید سئو داخلی است.

الگوریتم Mobile First Index گوگل (

به طور خلاصه سئو فرصت کسب ترافیک 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل ایجاد می کند. شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. آگاهی از برنامه نویسی و کدهای رایج در وب سایت می تواند موجب مهارت بیشتر شما در سئو گردد، اما با این وجود امری ضروری نیست. مهمتر از آن باید از پشت پرده نحوه کار وب سایت و عکس العمل موتورهای جستجو به تغییرات اعمال شده آگاه باشید. به دلایل بسیاری پیش می آید که برای یک صفحه چندین URL متفاوت وجود داشته باشد.

سئو، یک مسابقه بوکس به داوریِ موتور جستجوگر!

این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در عین حال نیاز به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنند و از این رو محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند. Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود. هم کاربران و هم موتور‌های جستجو از لینک‌های داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده می‌کنند. لینک‌های داخلی از این جهت که به موتور‌های جستجو کمک می‌کنند تمام صفحات یک سایت را پیدا کرده، بفهمند و ایندکس کنند، اهمیت بسیاری دارند.

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

در تحلیل سئو سایت، اینگونه موارد معمولا بسیار پیش پا افتاده هستند، بنابراین نمی توان گفت توسط ابزارهای سئو می توان سئو سایت را بررسی کرد. همان صفحه‌ای که بعد از سرچ در گوگل مشاهده می‌کنید و نتایج سرچ شما را برایتان نشان می‌دهد را صفحه نتایج موتور جستجو می‌گویند. ابزار دیگری که برای در نظر گرفتن رشد و بهبود سئوی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، The Web Checker است. این ابزار توانایی آن را دارد که فاکتورهای بسیاری را مورد ارزیابی قرار دهد. از امنیت یک سایت گرفته تا عملکرد سئو و کارایی سایت برخی از این موارد هستند.

شما می توانید تمام قطعات SEO را در محل خود داشته باشید، اما اگر محتوای شما خوب نباشد، قطعا مردم به شما علاقه مند نخواهند شد. • استفاده از بخش توضیحات متا Meta Description که برای صفحات خود یک توضیح مناسب و مختصر آماده کنید که در زیر لینک ها، در نتایج موتور های جستجو نشان داده شود. اگر می‌خواهید درباره سئو کلاه حاکستری بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله «همه چیز درباره سئو کلاه خاکستری + ۱۰ تکنیک سئو Gray Hat» را بخوانید.

یکی از راه هایی که موتور های جستجو، زمینه های فعالیت هر وبسایتی و میزان اعتبار آن ها را می سنجند، کوسایتیشن یا هم استنادی است. از هم استنادی بیشتر در مقالات علمی دیده ایم که برای کسب اعتبار یک مقاله، می بایست در نقاط مختلف به منابع اصلی لینک و ارجاع داده شود. این متن برای کاربر و کرولر نشان دهنده این است که لینک با چه کلمه کلیدی و چه مشخصاتی داده شده است.

روش های انجام سئو

هر‌چه نمره سختی کلمات بیش‌تر باشد، رتبه گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو سخت‌تر خواهد بود. چرا‌که سختی بیش‌تر یک کلمه، نشان دهنده این است که رقابت بر سر آن کلمه بیش‌تر است. برآورد سختی یک کلمه کلیدی به عوامل مختلفی از‌جمله اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا بستگی دارد.

  • فرایند یا استراتژی که با استفاده از تکنیک های مختلف، برای دریافت بک لینک از وبسایت های دیگر و بهبود رتبه تلاش می کند.
  • در ادامه به نکاتی بیشتر از این سه بخش از سئو اشاره خواهیم کرد و درباره آن‌ها حرف خواهیم زد.
  • آرایش گرافیکی یک سایت و داشتن رابط کاربری مناسب، از دیگر عواملی است که تاثیر مستقیمی را بر روی سئوی محتوا دارد.
  • سئو در برگیرنده عناصر فنی و خلاقانه است که یک وب سایت برای بهبود رتبه بندی، به دست آوردن ترافیک بیشتر و افزایش آگاهی در مورد برند خود به آنها نیاز خواهد داشت.
  • سلام دوست عزیز
    با این کار به بخش Valid منتقل نمی‌شوند بلکه این آدرس ها از سایت شما حذف خواهند شد.

به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. این ربات گوگل، نرم افزاریست که به جستجو در وب پرداخته و سایت ها و محتواهای جدید را یافته و به ایندکس گوگل اضافه می کند. همچنین یک گزارش عالی برای استفاده در هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک از گوگل است (صفحاتی که افراد پس از جستجو بازدید می کنند صفحات فرود نامیده می شوند). گزارش Landing Pages بسیار شبیه به گزارش All Pages است، اما فقط صفحات برتری را که افراد برای ورود به وب سایت شما استفاده کرده اند، نشان می دهد. تکنیک‌های لینک‌سازی، شامل نکات زیادی است (برای الهام گرفتن می‌توانید فهرست بزرگ ما از بیش از 50 روش لینک‌سازی را بررسی کنید). ثانیا، بک لینک ها باید به شما کمک کنند تا به گوگل ثابت کنید که یک برند قابل اعتماد هستید و در این راستا بک لینک از سایت‌های معمولی ​​به شما اجازه نمی‌دهند به این موقعیت برسید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار