گوگل ادز Google Ads برای کسب و کارهای کوچک

به گفته کارشناسان، کسب و کارها میبایست بخش عمدهای از سود خود را به بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهند تا بتوانند موفقیت بیشتری نسبت به سایر رقبا به دست آورند. علاوهبرآن، امکان مشخص کردن میزان دقیق بودجه مورد نظر نیز این انتخاب را پیش روی کسبوکارها قرار میدهد که هر زمانی که خواستند، تبلیغ خود را لغو کرده یا مبلغ کمتری به آن گوگل ادز در ایران اختصاص دهند. کاربرد سرویسِ گوگل ادسنس نیز در این است که تولیدکنندگان و ناشران محتوا از سرتاسر جهان به این سرویس مراجعه میکنند و از آن درخواست میکنند تا تبلیغاتِ صاحبان کسبوکارهای مختلف را در وبسایت، کانال یوتیوب یا وبلاگشان نشان دهد. سایتی که در سایت های معتبری همچون خبرگزاری ایلنا نیز معرفی شده و در مدت بسیار کوتاهی توانسته بک لینک و قدرت دامنه بالایی را از آن خود کند. گوگل ادز پلتفرمی بسیار پربازده برای اجرای کمپینهای تبلیغات کلیکی است و حتی افراد بیتجربه و تازهکار در زمینه تبلیغات کلیکی نیز میتوانند از این پلتفرم درست مانند کسب و کارهای حرفهای بهره بگیرند.

نام سابقش « گوگل ادوردز» یعنی «تبلیغات به کمک گوگل» بوده که الان به «گوگل ادز» یا «تبلیغات در گوگل» تبدیل شده است. شما میتوانید در این روش از تبلیغات کلیکی یا نمایشی استفاده کنید. البته راهاندازی کمپین، فقط با چند کلیک ساده کامل نمیشود بلکه باید قبل از این کار، تحقیقی پیرامون کلمات کلیدی مهم برای تبلیغات کلیکی مرتبط با کسب و کار انجام شود. هنگام استخدام باید چه انتظاراتی از او داشته باشیم؟ مثلا اگر شرکت گردشگری باشید که کارتان فروش بلیط هواپیما و قطار باشد، میتوانید از او بپرسید که در بخش گردشگری، کمپینی اجرا کرده؟ در سمت راست صفحه شما میتوانید کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل برای سایت خود را مشاهده کرده و در صورت تمایل آنها را نیز به ادگروپ خود استفاده کنید.

اما بریم سراغ معایب تبلیغات کلیکی! قبل از اینکه برویم سراغ این یکی، یک چیز جالب بگویم. اگر به دنبال رشد سریع کسب و کار آنلاین خود هستید میتوانید به سراغ محبوب ترین موتور جست جو یعنی گوگل بروید شروع به تبلیغات کنید و کسب و کار خود را به صورت انفجاری رشد دهید. برای آژانسهای دیجیتال مارکتینگ هم میتوانید به صفحهی Testimonial و نظر مشتریانشان بروید. کسانی که در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ به عنوان کارشناس گوگل ادز کار میکنند، زمان خیلی بیشتری را باید صرف بررسی کمپینها کنند؛ از آن طرف فریلنسرهای گوگل ادز ساعتی دستمزد میگیرند و بیشتر برای شرکتهایی که فقط میخواهند یک کمپین تبلیغات گوگل ادز داشته باشند، مناسب هستند. پس از آن باید هزینه ی کلیک پیشنهادی خودتان را به گوگل اعلام کنید. پس از ثبت سفارش و محاسبه هزینه توسط لولسا، می توانید از درگاه بانکی اقدام به پرداخت هزینه مربوطه نمایید. علاوه بر آن پرداخت هزینه ی تبلیغات گوگل باید به صورت ارزی و با کارت های بین المللی معتبر انجام گیرد و از آنجایی که این امکان برای ایرانیان فراهم نیست باید از طریق پارتنر معتبر گوگل در ایران تبلیغات گوگل را ایجاد و فعال نمایید.

بهینهسازی حرفهای کمپینها، تمرکز روی افزایش نرخ بازگشت سرمایه کسبوکار، ارائه اکانت اختصاصی، پکیجهای متنوع، ارائه انواع تبلیغات اینترنتی به صورت هدیه، پشتیبانی متمایز، دارا بودن گواهی پارتنر رسمی گوگل و کمپین منیجرهای دارای Certificate رسمی از گوگل از جمله مزایای همکاری با این سرویس است. فرست ادز از دی ۱۳۹۹ توانست گواهی پارتنر رسمی گوگل در ایران را به دست آورد و با دریافت Certificateهای جدید گوگل در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، اولین شرکت ایرانی بوده که گواهینامه پارتنرشیپ جدید گوگل را دریافت کرده است. فرست ادز یکی از چشماندازهای پیش روی خود را گسترش همکاری با مشتریان خارجی قرار داده تا بتواند به کسب درآمد ارزی دستیافته و به کمک آن، به توسعه خدمات ارائه شده به کسبوکارهای ایرانی بپردازد.

صباویژن یکی از موفق ترین اعضای خانواده صبا ایده است که در حوزه بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی فعالیت دارد. اینکه برند شما نیاز به حضور در تبلیغات موبایلی دارد انتخاب آسانی نیست. برای استفاده از این افزونهها نیاز به پرداخت هزینه اضافه نیست. تعیین بودجه برای کمپینهای گوگل ادز، کار مشکلی است و نیاز به تجربه دارد به خصوص در زمانی که هیچ دادهای وجود ندارد. یک سری از دادههای تبلیغات در گوگل آنالیتیکس ثبت میشود و برای ساخت Goal و Conversion نیاز به گوگل آنالیتیکس است. پس از انتخاب این گزینه به صورت خودکار از ما آدرس وب سایت درخواست میشود. پس از این کار شما باید یک دسترسی به حساب گوگل ادز خود داشته باشید تا بتوانید فعالیتهای خود را با آن انجام دهید. پس از یادگیری ادوردز شما میتوانید یک حساب ادوردز بسازید. فروشندگانی که از طریق ربات افزایش فالوور اینستاگرام فالوورهای درخواستی پیج شما را تامین می کنند تا حدودی مورد اطمینان تر هستند. در وبسایت شما یا هر وبسایت دیگری معمولاً جایگاههایی خالی وجود دارد که میتوانید آن جایگاهها را از طریق فروش یا اجاره – مستقیماً – در اختیار تبلیغکنندگان قرار دهید.

امکان ارسال گزارشهای عملکردی در زمان مشخص از طرف گوگل ادز وجود دارد. به خاطر ارتباط تنگاتنگ گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز، کارشناس گوگل ادز یا فریلنسر از شما میخواهد که به جز گوگل ادز، دسترسی گوگل آنالیتیکس را برایش بفرستید. حتما از او بپرسید که آیا با سایر کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز آشنایی دارد یا نه؟ گوگل ادز بعنوان یک حراج عمل می کند ، اما برخلاف یک حراج معمولی ، فقط پیشنهاد شما مهم نیست – حراج ، کیفیت و اهمیت تبلیغات کسب و کار تبلیغاتی شما را در نظر می گیرد. البته کارشناس گوگل ادز همیشه به همین خونسردی و خندانی نیست! کارشناس گوگل ادز چه کارهایی انجام میدهد؟ این کار هم حرفهای بودنش را نشان میدهد و هم به شما کمک میکند. داغترین بخشی که گوگل از آن برای نمایش تبلیغاتش استفاده میکند «موتور جستجوی گوگل» است.

حالا ببینیم در مرحلهی راهاندازی کمپین یا همان ران کمپین، چه کارهایی انجام میشود. کارشناس گوگل ادز برای تدوین استراتژی باید جلساتی با مدیر تیم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی شرکت و حتی به طور مستقیم با صاحب کسب و کار داشته باشد تا بتواند درک بهتری از اهداف و نیازها پیدا کند. در این جلسات، بعد از معرفی اهداف، کارشناس گوگل ادز میتواند استراتژی کمپین را تدوین کند. فریلنسر یا کارشناس گوگل ادز باتجربه، با توجه به سابقهی فعالیتش با کسب و کارهای مختلف میتواند پیشبینی کلی از تخمین بودجه بدهد. شخصی که بخواهد تبلیغ کند، کلمه کلیدی مورد نظرش را وارد گوگل ادورز می کند تا برای کسانی که این کلمه یا عبارت را جست و جو می کند، تبلیغش نمایش داده شود. در حالت Phrase Match باید آنچه که کاربر جستجو میکند شامل عین عبارت کلیدی شما و با همان ترتیب باشد.

در سیستم تبلیغات در گوگل تنها زمانی که بر روی آگهی شما کلیک شود هزینه پرداخت میکنید و هزینه هر کلیک بر اساس نوع رقابت آن متفاوت است. در فضای تبلیغاتی شما نمیتوانید با اطمینان بگویید که یک تبلیغ بیشترین تاثیر ممکن را میگذارد، بلکه این کار تنها با مشاهده نتایج و مقایسه عملکردها بدست میآید. شما میتواند آستینها را بالا بزنید و خود وارد دنیای گوگل ادز شوید تنها کافی است از وقت خود مایه بگذارید و پا به این اقیانوس بزرگ از فرصتها بگذارید، مگر اینکه ترجیح دهید وقت و انرژی خود را صرف یافتن فرصتهای جدیدی برای شکوفایی هر چه بیشتر کسبوکار خود صرف کنید، درحالیکه استفاده از یک تیم مشاوره تبلیغات گوگل با کولهباری از دانش و تجربه میتواند از همین لحظه دکمه استارت موشک موفقیت شما را بفشارد.

یکی از مزیتهای سایت کلیکی فیس نما، قابلیت سیستم بازدید اتومات می باشد که کاربران بعد از فعال کردن این قسمت نیازی ندارند که روی تبلیغات به صورت دستی کلیک نمایند. دهها پلتفرم آنلاین وجود دارند که میتوانید از آنها برای اجرای کمپینهای تبلیغات کلیکی خود کمک بگیرید. اقدامات سئو نتایج طولانیمدت دارند و هزینه زیادی بر شرکت تحمیل نمیکنند اما دستیابی به موقعیت مناسب از طریق سئو زمانبر است. بعد از آن میتوانید از طریق همین اطلاعات، سوالات مرتبط را بپرسید. اگر در وب انگلیسی مشغول تولید محتوا از طریق افیلیت مارکتینگ هستید، بهتر است بدانید وبسایتهایی مانند: Wirecutter و Smart Passive Income موفقیت خود را از همین طریق بهدست آوردهاند؛ لذا میتوانید این وبسایتها را مورد بررسی قرار داده و آنها را مانند یک الگو برای کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ زیر نظر داشته باشید. ما کلمات کلیدی را دسته بندی کرده و در گروه های مختلف قرار می دهیم. کسبوکارها میتوانند به کمک سرویس فرست ادز مخاطبان مختلف را بر اساس کلمات کلیدی، محل تبلیغ، مکان، سن، زبان، زمان و دفعات تکرار تبلیغ و دستگاههای آنها دستهبندی کرده و برای گروه خاصی به نمایش بگذارند. کسبوکارهای مختلف با حجم بودجه تبلیغاتی متفاوت میتوانند مشتری سرویسهای ارائه شده از سوی فرست ادز باشند.

گزارشهای گوگل ادز چگونه به دست من میرسند؟ به هر حال اگر قصدتان دریافت مشاوره گوگل ادز است یا میخواهید کارشناس گوگل ادز تمام وقت استخدام کنید، باید به یک سری نکات توجه کنید. هر کسب و کاری میتواند برای استخدام دائمی یا قراردادی کارشناس گوگل ادز تحقیق کند. گوگل ادز بر پایه یک سیستم مالی است که هر وقت کاربر یک کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کند، بازپرداخت هزینه تبلیغات انجام می شود. اگر مایل هستید راجع به این موضوع اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما مطلب امتیاز کیفی در تبلیغات گوگل ادز را بخوانید. کمپین Search خرید بلیط هواپیما، از پرطرفدارترین کمپینهای گوگل ادز است که هیچوقت متوقف نمیشود. سادهترین و معمولترینش، کمپین Search است؛ همانی که هنگام جستجوی کلماتی در گوگل، آنها را میبینید.

بنابراین باید هدفها را مشخص کرد: فروش 20 محصول از طریق تبلیغات گوگل، 1000 عدد ثبت نام خبرنامه در هفته یا دانلود اپلیکیشن و حتی افزایش ترافیک ورودی به سایت تا 2000 تا در ماه. برای دریافت درآمد نقدی خود در این سایت باید حداقل ۱۰ دلار کسب کنید. همچنین این امکان را دارید تا برای موثر تر شدن تبلیغ خود در گوگل به گونه ای تبلیغ کنید که آگهی تبلیغ شما را افراد منطقه ای خاص بینند. SEO یا Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو ، یک روش تبلیغات بسیار موثر و ارزونه . کمپینهای خرید یکی از روشهای تبلیغاتی بسیار موثر برای فروشگاههای اینترنتی است. گوگل ادورز در ایران یکی از مهم ترین وتاثیر گذارترین روش ها برای محبوب کردن وب سایت نزد کاربران و محاطبان است. SEO به شما در بهینه سازی وب سایت خود برای Google کمک می کند تا در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مهم برای تجارت شما ظاهر شود. چنانچه اطلاع دارید سرویس خدمات ادوردز از امکانات گوگل می باشد که در اختیار مخاطبین قرار گرفته است، این سرویس تمرکز خیلی خاصی برای تبلیغات کرده و میتوان با استفاده از آن کسب درآمد خود را افزایش داد، در این سرویس با تمرکز کردن بر روی کلمات کلیدی و انتشار دادن آنها در سایت های دیگر می توان تبلیغ کرد هنگامی که به یکی از مناسبتهای خیلی مهم در سال نزدیک می شوید ایجاد یک کمپین و تبلیغ کردن در گوگل خیلی مورد توجه میباشد چون این مناسبت ها یک فرصت خیلی خوب برای جذب و جلب مشتری برای کسب و کار می باشد .

در اقیانوسی بی کران که انواع و اقسام کانالهای ترافیکی برای ورود به سایت وجود دارد، کارشناس گوگل ادز مثل صیادی ماهر باید بداند که در کدام قسمت اقیانوس تورش را بیندازد، از چه طعمهای (همان تبلیغات گوگل ادز) استفاده کند تا نظر مشتریان و کاربران را جلب کند و بر چه اساسی و چگونه تمام تلاشش را بکند تا در مدت زمانی مشخص، صید خوبی نصیبش شود. کارشناسان گوگل ادز باید متناسب با هدف کمپین، نوع آن را هم مشخص کنند. بعضی از سوالاتی که در ادامه میخوانید، ممکن است برای استخدام کارشناس گوگل ادز در شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب نباشند چون نیازمند موقعیت واقعی هستند، با این حال میتوانید مثالی فرضی بگویید و این سوالها را از او بپرسید. برای همین وقتی به کارشناس گوگل ادز خود میگویید که برایتان گزارش بفرستد، باید از او بخواهید که تحلیل و نتیجهگیریاش را هم بگوید. استفاده از دکمه فراخوان (CTA) نامناسب، بهم ریختگی محتوای صفحه، نامناسب بودنش برای نسخههای موبایلی و حتی پیدا کردن مشکل در مسیر خرید مشتری از مواردی است که او میتواند به شما گزارش دهد. در ادامه، با ارائه پیامهای تبلیغاتی مناسب برای این جامعه هدف، در راستای ارتقاء محصول به مخاطبین بیشتری دست پیدا کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار