
همزمان با برگزاری «اولین رویداد مقررات و نظارت؛ همایش حمایت از مشتریان بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، چالشها و راهکارها» در تاریخ 31 دی ماه سال جاری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طرح بررسی حمایت از مشتریان بانکها را از 28 دی ماه 1404 آغاز کرد که این روند تا آذرماه سال جاری ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این نظرسنجی با هدف دریافت ارزیابی مشتریان از ابعادی چون رفتار و تعامل کارکنان، سرعت و کیفیت خدمات، شفافیت اطلاعات بانکی، سهولت استفاده از خدمات الکترونیکی و نحوه رسیدگی به شکایات طراحی شده و نتایج آن یکی از پایه های اصلی انتخاب بانک های ممتاز از منظر حمایت از مشتریان و موسسه اعتباری خواهد بود.
لازم به ذکر است که تنظیم و نظارت مؤثر در شبکه بانکی یکی از ارکان اساسی ثبات مالی و افزایش اعتماد عمومی است. در دورهای که نقش بانکها در تامین مالی، گردش سالم نقدینگی، کمک به ارتقای تولید و توسعه خدمات دیجیتال و استفاده از فناوریهای نوین روز به روز در حال گسترش است، بهرهگیری از نظرات واقعی مشتریان بهعنوان یکی از منابع معتبر ارزیابی عملکرد از اهمیت ویژهای برخوردار شده است.
در این زمینه حفظ حقوق مشتریان و سنجش میزان رضایت آنها یکی از شاخص های اصلی برای ارتقای کیفیت خدمات و ارتقای پاسخگویی بانک ها به شمار می رود.
شهروندان عزیز می توانند با کلیک بر روی این بخش در نظرسنجی شرکت کنید
انتهای پیام/
منبع: https://www.isna.ir/news/1404091912919/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA