در یک جمله اصل مطلب را ادا کنید و از نوشتن جملات غیر واقعی پرهیز کنید زیرا که فقط ورود کاربر به سایت مهم نیست و اگر کاربری وارد شود و آن مطلب را نیابد و سریع خارج شود ضررش بسیار بیشتر از آن است که اصلا وارد نشود. به مجموعه اقداماتی که خارج از مرزهای سایت و به منظور بهبود وضعیت آن در صفحه نتایج، صورت میگیرد، سئوی خارجی یا سئو آف پیج گفته میشود. با توجه به اینکه در آپدیت می 2022 گوگل، بسیاری از سایت ها با افت رتبه شدید مواجه شدند، گوگل نمایش نتایج دیداری در SERP که همان ریچ اسنیپت ها هستند را به عنوان یکی از راه های بهبود رتبه در نتایج گوگل معرفی کرد. مثلا اگر رسپی یا دستور العمل آشپزی یک غذا را سرچ کنید میتوانید نتیجه ریچ اسنیپت ها را در گوگل ببینید. فرض کنید گوگل یک زبان مادری دارد که در پشت صحنه بدون اینکه کاربران وبسایت ببینند، میتوانید با آن زبان برخی مفاهیم را برایش توضیح دهید. گوگل به کد تمیز و ساختار مرتب نیاز دارد تا بتواند محتوای شما را هضم کند و برخی از زبانهای برنامه نویسی را بهتر از سایرین درک میکند.
اگر سوالی درخصوص موارد گفته شده و off page seo داشتید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم. این مورد به صورت مستقیم روی رتبه یک وب سایت موثر نیست اما طبق تحقیقات، محتواهایی که زیاد به اشتراک گذاشته میشوند به چشم کاربرانی که تصادفا با آن برخورد کرده اند قابل اعتمادترند. لینک های داخلی یک سایت، صفحات سایت را به یکدیگر متصل میکند و باعث یکپارچگی و اتصال سایت به یکدیگر میشوند. پس سعی کنید کلیدهایی برای اشتراک سریع و مستقیم محتوا با شبکه های اجتماعی طراحی کنید و اتفاقا آنها را جلوی چشم مخاطب قرار دهید! این قسمت تاثیری در سئوی وردپرس و رتبهدهی گوگل ندارد؛ اما میتواند برای جذب مخاطب مفید واقع شود.
اگر افراد غیر حرفهای این کار را انجام دهند، نمیتوانند از مجازات گوگل فرار کنند. به همین علت در پروژههای سئو تیم وب نسیم، این مرحله به صورت کامل و جامع انجام شده و غیر قابل حذف است. هزینه تبلیغات در گوگل پولی است و هزینه آن بر اساس هر کلیکی که یک سایت دریافت میکند از صاحب سایت گرفته میشود، به همین علت آن را تبلیغات کلیکی نیز مینامند. اشتراکگذاری محتوا در پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی (مخصوصا توییتر و فیسبوک) و حواشی پیرامون محتوای شما، سیگنالی قوی برای گوگل است که این محتوا مفید بوده و به همین علت از آن استقبال شده است. میزان رفت و آمد گوگل به سایت شما، براساس ترافیک سایت و مقدار تغییراتی است که در سایت ایجاد میکنید. از طریق جستجوی تصویر، سئو تصاویر میتواند ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کند و به صفحات شما در رتبه بندی کمک کند. به علاوه، این لینک ها به ارائه مطالب مرتبط پیرامون یک موضوع کمک میکنند و مخاطب درصورت نیاز به محتوای بیشتر، ناامید نمیشود و مدت بیشتری در سایت شما باقی میماند و این برای گوگل نشانه ی مفید و کاربردی بودن وبسایت شماست.
یک مطالعه معتبر نشان داد که به طور کلی، سایت هایی که در بالای صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) قرار دارند، تقریبا 17 درصد نرخ کلیک دارند. چگونه یک نقشه سایت ایجاد کنیم؟ باعث ایجاد برندینگ در کسب و کار شما خواهد شد. برای اینکه گوگل مرتبط بودن محتوای شما را به جستجوی کاربر تشخیص دهد باید باید کلمات کلیدی را هنگام تولید محتوا در متن محتوای خود به کار ببرید تا بهتر بفهمند محتوای شما درباره چه موضوعی است و احتمال این که صفحه شما به مخاطب مورد نظرتان نشان داده شود، بیشتر شود. پس سعی کنید مقاله ای بگذارید که جذاب باشد و مخاطب برای آن کامنت بگذارد. تا جایی که لینک های اسپم در سایتهای غیرمرتبط یا در کامنت ها، حتی امتیاز منفی دارد و اگر نوک پیکان چنین لینکهایی به سمت سایت شماست باید هرچه سریعتر به فکر حذف آنها باشید. 3. Backlink: هر نوع لینکی ( Follow و NoFollow، چه در قسمت پیوند ها، کامنت ها و هر جای سایت) به سایت ما داده شود، بک لینک برای سایت ما می باشد.
اولین دلیل اینکه گوگل متوجه وجود سایت شما شود، داشتن لینک در سایت دیگر است که ایندکس شده باشد. به همین دلیل است که گوگل ممکن است ارائه JavaScript را به زمان دیگری موکول کند. در این جا در مورد لینک خارجی صحبت می کنیم که از سایت خودمان به سایت دیگری می دهیم. در گذشته اهمیت تعداد لینکهای خارجی برای گوگل آنقدر مهم بود که انگار برای دیده شدن در صفحه ی اول نتایج، در بازی “کی بیشتر از همه لینک دارد” شرکت کرده اید! این امر در درجه اول شامل تهیه محتوای منظم و منحصربه فرد برای وبلاگ سایت و به روزرسانی مطالب در صفحات موجود برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو است. حتی با وجود اینکه پروتکل شبکه HTTP/2 پروسه بارگذاری چندین تصویر را در سایت بهبود داد، استفاده از lazy loading برای بار گذاری تصاویر با حجم بالا می تواند بهبود عملکرد قابل توجه در کارایی فراهم بیاورد(خصوصا در مقالات سنگین و گالری تصاویر).
در نظر میگیرد و هر تعداد کاراکتر که بتواند در این چارچوب نشان دهد را در صفحه نتایج جستجو نشان میدهد و در غیر این صورت، “…” نشان می دهد. اواخر سال ۲۰۱۷ طول Meta description از حدود ۱۵۵ کاراکتر به ۳۲۰ کاراکتر افزایش یافت. تا اینکه در سال 2012، گوگل آپدیتی برای الگوریتمی بسیار قوی منتشر کرد که آن را با نام پنگوئن (Penguin) میشناسیم. اینها سیگنالهایی بسیار قوی به گوگل هستند که ثابت میکنند محتوای شما گزینه خوبی برای پیشنهاد به کاربران در یک کلمه ی کلیدی خاص است. هدف از طراحی پلاگین Yoast Woocommerce SEO در واقع ایجاد یک ارتباط بین یاست سئو پوسته فروشگاهساز ووکامرس بوده است. درسهای مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشدهاند. لازم است بدانید که اگر شما در بهترین کلاسهای ممکن هم شرکت کنید، تا زمانی که آموختههای خود را به کار نگیرید، در زمینه مربوطه موفق نخواهید شد. البته توجه داشته باشید که به کار بردن این نکات و راه حل ها جز حوزه سئو تکنیکال به حساب می آید.
ممکن است شما تمام اصول سئو را رعایت کرده باشید و به دلیل کیفیت بالای مطالب تان در صفحه و رتبه ی نخست موتورهای جستجو قرار داشته باشید ولی به دلیل نداشتن متا دیسکریپشن خوب و به کار بردن توضیحاتی ضعیف، بازدید کمتری نسبت به رقبای سطح پایین تر داشته باشید. سئو کار باید به خوبی با این پارامترها، نحوه رتبه بندی و طرز کار موتور های جستجو آشنا باشد. برخی دیگر از ویژگی های داخلی وب سایت در رابطه با سئو داخلی مربوط به کدهایی می شوند که می توانند نحوه تحویل داده ها یا دیده شدن وب سایت توسط ربات ها را کنترل کنند. برخی اوقات هم میشود یک صفحه آنقدر محتوای بلند و غنی داشته باشد که بتواند تبدیل به یک مرجع خیلی خوب برای آن موضوع خاص شود. احتمالاً میدانید که محتوای خوب زیادی در وب وجود دارد تا استراتژیهای مختلف ایجاد لینک را به شما آموزش دهد. در این جلسات شما امکان پرسش و پاسخ با مدرس را داشته و از فرصت شبکهسازی و آشنایی با سایر شرکتکنندگان بهره میبرید.
البته اگر لینکهای داخلی درست و حسابی داشته باشید و برخی صفحات سایت ایزوله نباشند، عنکبوتهای گوگل بدون وجود نقشه سایت هم میتوانند به صفحات آن دسترسی داشته باشند و سئو سایت دستخوش تغییرات زیادی نمیشود. لینکهای تبلیغاتی گوگل در صفحه نتایج جستجوی گوگل، با علامت (Ad) مشخص شدهاند. پس از دامنه وبسایت دستهبندی این مطلب آمده (با علامت / قبل و بعد از آن) و سپس معادل انگلیسی مطلب به زبان انگلیسی. 4. از علامت نقل قول “” در متادیسکریپشن استفاده نکنید. در تصویر مشخص است که متاتایتل و متادیسکریپشن چه هستند. هر چه سایتی در SERP بالاتر باشد، به این معنی است که از نظر گوگل، برای آن کلمه کلیدی جستجو شده، سایت رتبه بهتر و مطالب مرتبط تری دارد.به این نتایج، نتایج ارگانیک (Organic Search) می گوییم.
هدف از ایجاد بک لینک این است که «اعتبار» صفحات خود را در نظر گوگل افزایش دهید، به طوری که این صفحات رتبه بالاتری داشته باشند و در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش یابد. به جای ارائه تصاویر خود از یک سرور مرکزی، CDN نسخه ذخیره شده تصاویر شما را در چندین مکان جغرافیایی ذخیره می کند که به عنوان نقاط حضور (یا به اختصار POP) شناخته می شوند. تا جای ممکن فایل های خود را کاهش دهید و از کدهای غیرضروری و کامنت های کدها دوری کنید. استفاده از تصاویر مرتبط، ویدئو، جدول، نمودار، اینفوگرافی و موارد مشابه علاوه بر اینکه به فهم مطلب کمک می کند، میتواند زمان ماندگاری کاربر در صفحه را افزایش دهد و همچنین Bounce rate را کاهش دهد که هر دو باعث می شود گوگل محتوای شما را با ارزش تر در نظر بگیرد و البته مخاطب هم راضیتر باشد. همیشه باید در انتخاب عکس ما وسواسیت خاصی به خرج دهیم ، همینطوری قرار دادن عکس های نامرتبط فقط به این دید که من در مقاله خودم از تصاویر هم استفاده کردم کمکی به ما و به مخاطب سایت ما نمی کند .
برای درک بهتر این موضوع وبسایت خود را همانند یک هرم در نظر بگیرید که در بالای آن صفحه اصلی سایت قرار دارد و سایر صفحات بصورت سلسله مراتبی بسته به اهمیت، در زیر آن قرار خواهند گرفت. راند فیشکین این هرم را برای سئو بازنویسی کرد که تصویر آن را در زیر میبینید. شما در وردپرس این تصویر را میبینید. به تعبیر سایت Hubspot سئو off page حرفی هست که سایت های دیگر در مورد سایت شما می زنند. “زمانی که محتوا منتشر می شود ما کدهای html خام را دریافت می کنیم، این کدها اطلاعات زیادی درباره فایل های CSS، JavaScript، تصاویر و لینک هایی که در محتوای یک صفحه وجود دارد به ما می دهد. این بار فقط لینک هایی به نظر گوگل باارزش حساب میشدند که از سایتهای معتبر، پرترافیک و البته در متنی با موضوع مرتبط باشند و حوزه کاری آنها به شما مربوط باشد. اولین بار سال ۲۰۰۷ سایت copyblogger بحث محتوای بنیادی را پیش کشید. Title Tag یا عنوان صفحه، همان لینکهای آبی رنگی هستند که کاربران در صفحه نتایج جستجو میبینند، در واقع اولین برخورد کاربران با سایت شما از طریق Title Tag است و از طرفی تگ عنوان به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند صفحه شما درباره چه موضوعی است، پس هنگام نوشتن Title Tag باید هم کاربر را در نظر داشت و هم موتورهای جستجو را که بهترین نتیجه حاصل شود.
بحث تولید محتوای بلند از زمانی داغ شد که سایت Backlinko با بررسی یک میلیون سایت و مقایسه عوامل مشابه در لینک ها، به طور میانگین، به عدد ۱۸۹۰ کلمه در مطالب آنها رسیده بود، البته سایت serpIQ هم چنین بررسی را انجام داد و به عدد ۲۴۵۰ رسید. حتی اگر عنوان صفحه هم پنهان بود، باز هم تنها با نگاه کردن به آدرس، میتوانستیم درک خوبی از محتوای موجود در صفحه مقصد داشته باشیم. Sitemap یا نقشه سایت، نقشهای از سایت است که به رباتهای گوگل در پیداکردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوای موجود در سایت کمک میکند. Site map فایلیست به فرمت XML که حاوی تمام آدرسهای شماست و به رباتهای گوگل کمک میکند که هوشمندانهتر عمل کنند. نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده و مانند آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت است که به گوگل می گوید کدام صفحات سایت مهم تر هستند.
در عین حال، مطمئن شوید که آن را با کلمات کلیدی پر نمی کنید. پس تا حد ممکن URL خود را کوتاه انتخاب کنید در عین حالی که URL معنادار نیز باشد. هنگام بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا اصول رتبه بندی موتورهای جستجو رعایت شود و در عین حال کاربران خود را راضی نگه دارید. از دامنه هایی که اعتبار لازم را در نزد موتورهای جستجو دارند و در زمینه فعالیت شما هستند برای دریافت لینک استفاده کنید. از طرفی، فعالیت در شبکههای اجتماعی در کسب شهرت، اعتبار و آگاهی از برند نقش به سزایی دارند. درواقعیت، سن دامنه جزو فاکتورهایی نیست که گوگل الگوریتم خاصی برای آن تعیین کرده باشد ولی در عمل و طبق تجربه بنظر میرسد که در صورتیکه همه عوامل دیگر موثر بر سئو برای دو وبسایت یکسان باشند، صفحه ای با دامنه قدیمی تر رتبه بالاتری در صفحه نتایح کسب میکند. این بودجه برای همه سایتها یکسان نیست، بنابراین در سئو تکنیکال از ابزارها و تکنیکهایی استفاده میکنیم که آن را بهدرستی مدیریت کنیم. حجم جستجوی چنین عباراتی همواره یکسان نیست، در برخی مواقع بسیار بالاست و گاها امکان دارد به صفر برسد. از طرف دیگر ، برای برخی از صفحات و محتوا ها ممکن است آپدیت حتی به ضرر رتبه آن محتوا در نتایج گوگل شود.
واکنشگرا بودن سایت یکی از موارد مهم چکلیست سئو تکنیکال میباشد. حال که با مفهوم سئو تکنیکال آشنا شدید نیاز است تا در رابطه با اجرای آن نیز اطلاعاتی را کسب نمایید. 1. لینک داخلی به کاربر کمک می کند صفحات مورد نیاز خود را در سایت راحت تر پیدا کند. هر چقدر درجه سختی کلمه کلیدی بالاتر باشد گرفتن ربته سخت تر است. قطعا رقابت بین 2 نامی است که کلمه کلیدی هستند. اما اولین سایتی که تمام کاربران اینترنت به عنوان موتور جستجو میشناسند گوگل است، علت آن میزان محبوبیت گوگل است، سهم بازار گوگل در میان موتورهای جستجو انقدر زیاد است که هر جا نامی از موتور جستجو به میان میآید، همه فقط گوگل را به عنوان موتور جستجو میشناسند. عموم کاربران علاقهای به کلیک روی لینکهای تبلیغاتی ندارند و مستقیم به سراغ لینکهای بعدی میروند، به همین علت خدمات سئو اهمیت پیدا میکند و برای اینکه سایت تان برای مشتری ارزش بیشتری داشته باشد و به صورت ارگانیک، در صفحه اول جستجو بیاید باید از اصول سئو به صورت آگاهانه استفاده شود و آنها را پیاده سازی کنید. در صورتی که بازخورد کاربران مثبت باشد، (نرخ پرش، کلیک و ماندگاری) ممکن است رتبه شما در صفحات اول تثبیت شود.
توصیه می شود حداقل یک بار تا حد ممکن در Meta description کلمه کلیدی اصلی نیز استفاده شود. وقتی پای سئو فروشگاهی به میان میآید یک اشتباه کوچک در این زمینه میتواند تلاشهای شما را هفتهها یا ماهها به عقب بازگرداند. متا دیسکریپشنی که می نویسید معمولاً مانند یک جمله کوچک زیر لینک پیج شما دیده می شود، بنابراین بهتر است که دارای کلمات کلیدی مرتبط بوده و برای تشویق کاربران به کلیک روی لینک شما جذاب باشد. در واقع هر چه یک وبسایت رتبه بالاتری داشته باشد یعنی گوگل محتوای آن را مرتبط تر میداند، گوگل برای این رتبهبندی از الگوریتمهای خاص خودش استفاده میکند که هر چندوقت آنها را بروزرسانی میکند. کدهای 5xx مربوط به خطای سرور هستند و یعنی نه مرورگر و نه خزنده های گوگل نمیتوانند به صفحه ی موردنظر دسترسی داشته باشند. کدهای 4xx مربوط خطای مشتری هستند و یعنی درخواست مشکل دارد. بدین ترتیب سرعت لود بیشتر میشود یعنی زمان کمی برای لود آن بخش از صفحه نیاز است. به همین دلیل، باید هر عکسی که نیاز به لایسنس یا اجازه دارد را، با ذکر منبع در سایت درج کنید تا توسط گوگل به مشکل نخورید.
بهترین افزونه های سئو وردپرس هم شما را از همکاری با متخصصان و مشاوران این حوزه بی نیاز نمی کنند و قادر نیستند تمامی نیازها را پیش بینی نموده و به آنها پاسخ بدهد. پس چرا هنوز قادر به تشخیص محتوای ارزشمند نیست؟ چون مصرف موبایل در جهان رو به افزایش است و موبایل ها نمی توانند هنوز با سرعت بالا پردازش کنند، گوگل به وب مستران کم کم فشار وارد می کند تا نسخه موبایل خود را هم درست کنند. در اون صورت میتونین موارد تشکیل دهنده اون رو به این صورت در نظر بگیرین که شما یسری متن دارین، یه تعدادی عکس رو هم جمع آوری کردین و یسری موارد دیگه هم برای این دستور پخت پیدا کردین و از قبل اونا رو در نظر گرفتین.
هر دو بخش سئو بسیار مهم هستند و نزد گوگل اهمیت دارند؛ در این مقاله بصورت جامع به آموزش تکنیک های سئو خارجی میپردازیم. Anchor text در لینک های خارجی اهمیت بالایی دارد و باید به نحوی انتخاب شوند که به صفحه لینک مرتبط باشند و همچنین، کاربر نیز با خواندن Anchor text متوجه شود که اگر روی لینک کلیک کند، به کجا هدایت می شود. یعنی استفاده از Anchor Text بیشتر در بحث بک لینک و Off page SEO اهمیت زیادی پیدا میکند. 3. استفاده از Anchor Text مرتبط و مناسب نیز برای لینکهای داخلی مهم است ولی تأثیر آن به اندازه Anchor Text هایی که برای بک لینکها استفاده میشود نیست.
چنین ظاهری برای سایتتان مفید خواهد بود چرا که باعث افزایش نرخ کلیک میشود. بلاگها. راهکار آسان دیگر برای ایجاد یک بکلینک ارجاع به مقالات خبری سایتتان از یک منبع دیگر است. اگر به هر دلیل تصمیم گرفتید URL یک یا چند صفحه از سایتتان را تغییر دهید (اول این که اگر واقعاً نیازی به این کار نیست) این کار را انجام ندهید ولی در صورتی که URL صفحه را تغییر دادید، باید از طریق ۳۰۱ redirect انتقال دهید. با انجام این کار به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر نشان میدهید که ارزش کدام محتوا بیشتر است و دیگر محتواهای تکراری سایت با یکدیگر رقابت نمیکنند.
علاوه بر این موضوع، خوب متن یا هر نوع محتوایی که عکسها را در آن قرار میدهیم نیاز به بهینه سازی دارد. اگر به کارگیری کلمات کلیدی خوانایی متن را کم کرده است حتماً محتوای خود را اصلاح نمایید. همچنین می توانید عباراتی که سایت شما به ازای آنها توسط کاربران جستجو و بازدید شده ، رتبه صفحات به ازای کلمات کلیدی ، میزان بازدید و ایمپرشن و نرخ کلیک را مشاهده نمایید. استفاده درست از تصاویر در سایت کمک بسیار زیادی به مخاطبان شما می کند و همه میدانیم که یک تصویر بهتر از هزار حرف می تواند منظور را برساند.
با توجه به اینکه همان ابتدا هم گفتم موتور جستجوی مورد نظر من در این مقاله گوگل است، باید برای درک سئو به سراغ نحوه کارکرد گوگل برویم. بهتر است برای داشتن ساختار مناسب URL وبسایت خود ابتدا یک درختواره از سایتتان تجسم کنید. هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد. رتبهخواری کلمه کلیدی زمانی رخ میدهد که همان کلمه کلیدی یا عبارت بهینه شده برای چندین صفحه در یک وب سایت استفاده شود. محتوایی که نویسنده باتجربه مینویسد از محتوای یک نویسنده تصادفی فریلنسر با ارزشتر است. تبلیغات گوگل یا Google Adwords یعنی تبلیغات در صفحه اول گوگل، شما میتوانید با دادن آگهی به گوگل ادوردز سایت خود را به لینکهای اول برسانید. سهم بازار هر موتور جستجو را در عکسهای زیر مشاهده میکنید، با توجه به عکسهای زیر میشود متوجه شد که چه نبرد سخت و رقابت مهمی بر سر سه جایگاه اول گوگل خواهد بود. طبق جدیدترین آپدیتها، شما نمیتوانید سر عنکبوتها را با تغییرات جزیی و قرار دادن کلمات مترادف شیره بمالید! هزینه برای این تبلیغات بسیار متفاوت است و بستگی به میزان رقابت بر سر آن سرچ ترم (Search Term) دارد.
برای مدیران شرکت های بازرگانی و تجاری که میخواهند بیزینس خود رو به همه معرفی کنند. وبلاگنویسی به عنوان مهمان، اسپانسر شدن، و پیشنهاد برای جایگزین کردن لینک های غیرفعال سایتها (broken links) نیز از موارد دیگری هستند که به شما کمک میکنند لینک های خوبی بگیرید و از رتبه گوگل بالاتری برخوردار شوید. صفحه نتایج موتورهای جستجو (Search Engine Results Page) یا به اختصارSERP ، صفحهای است که نتایج جستجوی شما در آن نشان داده میشود. همچنین به وبسایت شما کمک میکند تا در موتورهای جستجو برای سرچ های مرتبط رتبه بهتری بگیرد. چراکه تجربیات کاربری بهتری را مهیا مینماید. به عنوان یک امتیاز، پیوندهای خروجی نیز برای تجربه کاربری بهتر هستند. تصاویر معمولا دست کم یا نادیده گرفته شده اند، در این اواخر تصاویر توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند و اهمیت آنها به دلایل مختلف در حال رشد است، دامنه ی آن از ارتقای تجربه کاربری و محتوا فراتر رفته است و می تواند کاربران تنها با دیدن تصاویر به سمت محصولات دیگر سوق بدهد آن هم فقط با استفاده از بخش جستجوی تصاویر. نکته مهم این است که شبکه گسترده وب در حال افزایش است و ما نمیتوانیم به دلیل عدم استفاده از تصاویر در محتوای خود، ریسک کنیم.
بک لینک یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت است، موتورهای جستجوگر از تعداد لینکهای متصل شده به سایت ها(بک لینک)، برای تعیین میزان اهمیت آن سایت استفاده می کنند. اگر مطمئنید sitemap توسط رباتهای گوگل چک شده ولی هنوز index سایت چیزی نیست که انتظارش را داشتید،احتمالا باید به یک فایل پشت صحنه ی دیگر به نام robot.txt نگاهی بیندازید. آیا رباتهای گوگل میتوانند در سایت من بخزند؟ رباتهای گوگل از چند صفحه کار خود را شروع میکنند، سپس با دنبال کردن لینکهایی که در آن صفحات قرار دارند به صفحات جدید میروند و محتواهای جدید را کشف میکنند و به پایگاه داده خود اضافه میکنند. خزنده ها لینکهای سایت شما را دنبال میکنند. همچنین باید هر نوع لینک داخلی که به HTTP وارد میشود را نیز با لینکهای مستقیم به HTTPS جایگزین کنید. مثلاً اگر صفحه اول سایت بیشترین PA را داشته باشد، با لینک دادن به صفحات دیگر سایت که برای شما مهم است، می توانید به بهبود رتبه آن صفحه نیز کمک کنید. داشتن «انجمن» (Community) فعال به بهبود بانس ریت کمک میکند چراکه افراد پس از اتمام مطلب، به خواندن نظرات سایرین میپردازند. » را دریافت کرده باید، در نظر داشته باشید که این مطلب با سوالات و نظرات شما عزیزان کامل میشود و اگر سوالی در مورد سئو دارید می توانید آن را برای ما ارسال کنید تا به آن پاسخ دهیم.
آف پیج یا همان سئو خارج از سایت : به هر کاری و هر عملی که در خارج از سایت برای سایت انجام میپذیرد گفته می شود. سئوی خارجی شامل تمام تکنیکهایی است که با هدف بالا رفتن اعتبار سایت و برند ما در «فضای خارج از سایت» انجام میشود. میان تعداد کلمات و طول مطالب با تعدادی لینک های صفحه باید تناسب باشد.لینک سازی به روشهای مختلفی انجام میشود، لینک از متن، لینک از تصویر، لینکهای جاوااسکریپتی، لینکسازی follow و nofollow، لینک داخلی و خارجی ، لینکهای خروجی، لینک ورودی و بکلینک، لینک دایرکت(مستقیم) و غیرمستقیم، همگی اصطلاحاتی هستند که با آنها مواجه خواهید شد. به کمک لینکهای داخلی میتوانید یک ارتباط مناسب بین مطالب ایجاد کنید. توصیه می شود ساختار سایت مشابه یک هرم باشد.
موتور جستجو بهخوبی میفهمد که این سطح قدرت و قابلیت اطمینان از بکلینکها میتواند مفید باشد و یا مضر به همین دلیل است که سئوکاران به بکلینکها نگاه دشوارتر و تخصصیتری دارند. دلیل محبوبیت گوگل چیست؟ تگ کنونیکال دقیقا چیست؟ پس بسیار مهم است که بدانید هر صفحه از وبسایت شما قرار است دقیقا برای چه کلمه یا عبارتی SEO شود چون با این کار تعیین میکنید که در آن صفحه میخواهید پذیرای چه کسانی از طریق صفحه جستجو گوگل باشید. رمز این کار یک جمله است: برای مخاطبان بنویسید، نه برای موتورهای جستجو! از آنجایی که این فاکتور برای موتورهای جستجو مهم است، بهتر است که کلمات ابتدایی عنوان سئو را با وسواس انتخاب کنید و حتما کلمه کلیدی اصلی در آن به کار برود.
در پاسخ به سوال سئو چیست باید بگوییم که این قسمت از سئو بسیار مهم است و با محتوا داخلی سایت کاری ندارد. لینکها باارزشترین علامت مرتبط بودن یک محتوا هستند و برای اینکه اهمیتش را بدانید باید بگویم بدون لینک سازی، انگار تقریبا هیچ کاری برای سِئو سایت نکرده اید! نظام کاری گوگل یک نظام شایسته سالار است، یعنی گوگل سایتی را در رتبههای بالاتر نشان میدهد که نیازهای کاربرای را رفع کند و از دید کاربران کارآیی بهتری داشته باشد. صرفا تجربه ثابت کرده که عمدتا محتواهایی که بالای ۲۰۰۰ کلمه هستند نتایج بسیار بهتری گرفتهاند. اما این به خاطر صرفا طولانی بودن محتوا نیست. در بهترین حالت، محتوای باکیفیت شما بدون هیچ تلاشی از طرف خودتان به خاطر ارزشمند و کاربردیبودن لینکهایی کسب میکند. دنیای وب ظرفیت نامحدودی برای تولید محتوا دارد و این ظرفیت تمام نشدنی باعث شده است تا بهترین و بزرگترین منبع اطلاعاتی برای تمام کاربران باشد، با تولید محتوای خاص و مفید میتوانید رسیدن به صفحه گوگل را تجربه کنید و به همین خاطر است که همیشه میگویند محتوا در سئو پادشاه است.
با کمک این فایل میتوانید فرایند crawling را تسریع کنید و حتی صفحاتتان را اولویتبندی کنید (مثلا از گوگل بخواهید که فلان دستهبندی را دو روز یک بار ایندکس کند). مثلاً در یک متن ۵۰۰ کلمه ای، بهتر است بین ۱۰ تا ۲۰ بار کلمه کلیدی به کار سئو منطقه اصفهان برده شود. این کار را برای کنونیکال خود انجام ندهید. بعد از مدتی سعی کنید که صفحات پر بازدید خود را آپدیت محتوا کنید. حدود چند روز پیش ما ۱۵ صفحه پر بازدید سایت مرکزش را آپدیت محتوا کردیم و بعد Search Console را چک کردیم و متوجه شدیم CTR آن کوئری ها برای هر صفحه دو برابر شده اند. افراد با خرج کردن پولهایشان در زمینه سئو، میخواهند به نتایج اول برسند و به دیجیتال مارکتر های حرفه ای و آژانسهای دیجیتال مارکتینگ، مبالغ خیلی خوبی را میپردازند، چون میدانند در صورت کسب نتیجه، بیش از 10 یا 100 برابر آن مبلغی که پرداخته اند برمیگردد. با درک بهتر کلمه کلیدی، می توانید تمام مطالب خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید. برخی افراد برای اینکه سایت را همیشه به روز نگه دارند از روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند و میزان ایندکس خود را با استفاده از RSS افزایش می دهند.